tiistai 17. maaliskuuta 2015

huutoniemi janssonkoti ja takas +muisteluita


kävin kuntoutusosastolta töissä paikassa mikä on huutoniemeen liittyvä työpaikka, sielä pistettiin papereita kirjekuoriin, typerä paikka, mutta sen lopetin kun sain sielä epilepsiakohtauksen, epäilen että se johtui siitä kun laitoin niitä typeriä yksinkertaisia kirjekuoria. siirryin 2011 janssonin kodista takaisin huutoniemelle koska join kaljaa ja sain harhaluuloja ohjaajan puheista, vapaaehtoisesti menin, aluksi väliaikaisesti, sitten kokonaan. yleensä minä makoilen täälä asunnossani sängyllä, silloin tällöin käyn tupakalla, useammin kahvitupalla. joskus janssonkodissa valvottiin erään pyörätuolipotilaan(ei rullatuoli, siinä ei ole rullia alla:) ) kanssa, juotiin kahvia ja juteltiin. tvtä en katso muuta kuin vanhempien luona, musiikkia kuuntelen laidasta laitaan. yksi lempibändeistäni on infected mushroom. kirjoittelen skitsofreniastani henkilökohtaisia asioitani tietokoneelle ylös. meillä on täälä ryhmäkodissa vuorotellen keittiövuoro, 5 viikon välein kohdalle osuu keittiö, ruoanteko tai viikonloppuvuoro, täälä joudutaan myös siivoamaan. lähes kokoajan täälä on kahvipannu kuumana ja sitä juodaan usein ja paljon. olen lukenut että 88% skitsofreeneistä polttaa tupakkaa ja että se on skitsofrenian osasyy. minulla on kummallinen lamppu, se inisee vähänaikaa :/. olen kiinnostunut friikkitieteestä. minulla on 1 ja puoli hyllyllistä kirjoja, minä tilaan käsi kädessä ja moniääninen lehtiä. minulla on 6det tarotkortit, yhdet niistä on psykologin tekemät. tietokone pelejä en pelaa, päätin että pelailen xboxia. vaikka en ole sitäkään vähään aikaan tehnyt. kaipailisin tänne itselleni kissaa seuraksi, mutta eläimiä täälä ei saa olla koska täälä on allergisia, joskus janssonkodissa minulla oli tarantella hämähäkkejä 2, rosamunda ja melissa, melissaa kasvatin pienestä lähtien ja se menestyi. myös akvaario minulla oli, joitain ihmeen vesietanoita minulla oli, mutta niitä kuoli kokoajan vaikka kasvatin niitä mielestäni oikein. myös sellanen vikkelä musta madontapanen minulla oli joka tykkäsi pimeästä. haaveilin joskus myös sellaisesta puolimetrisestä etanasta. olin täs vähänaikaa sitten katsomassa vaasan kaupungin teatterissa rauli bädding musikaalia, rokkiin ja takaisin. myös doors musikaalin kävin katsomassa. tykkäsin molemmista tosi paljon. rauli bädding kävi siinä mielisairaalassa, syytä en tiedä. myös sellanen orpopoika musikaali oliver olin katsomassa ja rölli peikko näytelmä myös. kävin kaksikertaa poissaolokohtauksen ja kaksi kertaa epilepsian vuoksi sairaalassa, yhdellä kertaa minulla oli sellanen luxus yhden hengen huone jossa oli oma vessa ja telkkariradio. keskiviikkona mennään taas pitkästä aikaa lähilaavulle grillailemaan makkaraa, minä saan soija makkaraa, kahvia on myös mukana. silloin tällöin käydään myös syömässä, yhdessä paikassa on kasvishampurilainen quorn jossa on jotain ihmeen sieniproteiinia, tosi hyvää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti