keskiviikko 18. maaliskuuta 2015

skitsofenia näin yleensä

doors ja rauli musikaalien mukaan molemmat olivat aika sekopäitä. olen selvittänyt miksi jotkut kansat heiluttelee niitä helistimiä, laulaa ja tanssii. katsokaas skitsofreenit kuulee puhetta esimerkiksi pesukoneista ja muista härveleistä, niin miksi ei myös helistimistä. vaikka minä en ole sitä kuullut, ehkä koska se on ulkomaankieltä. vaikka minä en haluaisi kuunnella ääniä ollenkaan, olenhan skitsofreeni. joskus kuulin kun haitari lauleskeli kaikkea suomalaisia lauselmia esimerkiksi hulihuhhanhei ja kaikkea tuollaista. nauroin aivan vääränä. kuunneltiin sitä jossain sateenkaaren juhlassa. sateenkaari on muistaakseni sellainen yhteisötalo mielisairaille jossa on erilaisia harrastusmahdollisuuksia. kultanummessa on myös oma ruokala jossa työttömät ja eläkeläisetkin saa (tietääkseni) käydä. lauantaina paistetaan vohveleita. en tiedä muista, mutta minulle huutoniemellä janssonkodissa ja kultanummessa hoitajat ja ohjaajat ovat olleet tosi mukavia. pääsin huutoniemellä työkyvyttömyys eläkkeelle joka on lukemani mukaan usealla skitsofreenilla. sitten sain sivarista vapautuksen. fiktiiviset väittävät että puhun vaikka vain ajattelen typeriä asioita ja vittuilevat siitä kun eivät tykkää, muuten ovat nykyään järkevää puhetta, ja useat skitsofreenit lukemani mukaan päässeet lopulta vaiheeseen missä voivat jutella äänien kanssa. alussa minullakin puheet oli sekavaa vittuilua. olen huomannut että tiettyjä asioita ei saisi edes ajatella tai ne tulevat julki, vaikka mahdotontahan se on. käytiin laavulla, ei sielä saanutkaan makkaraa eikä edes kahvia, mehua ja keksiä vaan. tänään minulla oli kaalikääryleitä. minulla nuo äänet ovat ympäri ruumistani, olen lukenut netistä että tätä tapahtuu joillekin muillekin. minua ahdistaa aina aamulla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti